Den 3. - Poprvé ve velkoměstě

11.01.2020

Ráno před snídani jdeme s Hankou 9km. Pořád nejsme aklimatizovaní, a tak tempo je jen o něco rychlejší než chůze. Nadmořská výška 2700m je znát. Těžké nohy a vysoká tepovka je toho důkazem. Navíc mě v noci začal bolet zub. Doufám, že je to jen změnou klimatu, a že to brzo přejde.

Dnes je v plánu výlet do hlavního města Addis Abeba. Jedeme všichni čtyři. Vzdálenost na okraj města je necelých 20km, ale cesta trvá hodinu. Ještě než dojedeme do cíle, musíme překročit menší sedlo ve výšce 2800m. Převýšení to není sice velké, ale úzká silnička přecpaná těžkými nákladními vozy a přijíždějící dodávky a osobáky, vytvoří solidní zácpu. Z vrchu je nádherný výhled na celé město. Bohužel není prostor k zastavení. Stejnou rychlostí jak jsme jeli nahoru , sjíždíme i dolů. Město je přecpané auty a lidmi. Jsem rád, že nás náš průvodce usadil do restaurace a sám se vydal směnit naše eura. Na černém trhu dostane mnohem lepší kurz než v bance. Všichni si dáváme pizzu. Itálie se pokoušela tuto zemi kolonizovat. Nepovedlo se , ale italská kuchyně tu zůstala. V každé restauraci jsou těstoviny, pizza a další jídla ala Itálie. Už jsem jedl lepší pizzu , ale jíst se to dá. Byla sice malinká, ale tak sytá, že ji nikdo z nás není schopen sníst celou.

Dnešní návštěva města není o památkách a prohlížení si města, ale o nákupech. Musíme nakoupit zásoby. V okolí ubytování se dají koupit jen základní potraviny.

Jen doufám, že takové výlety nebudeme provozovat často. Jsem vyčerpán. Na cestu zpět bereme soukromé taxi jen pro nás čtyři. Je sice dražší, ale pohodlnější. Pokud si zrovna nezakrývám oči, tak sleduji okolní frmol. Mám pocit, že tu neexistují žádná dopravní, ani jiná, pravidla. Auta předjíždějí ze všech stran. Kdo je rychlejší, jede. Cestou vidím i pár dentálních klinik. Snad nebudou potřeba.

Dnešní večeři připravila Mimi. Majitelka našeho ubytovaní a vynikající běžkyně. Jídlo bylo moc dobré.

S námi tady bydlí i šestice atletů z Maroka. Pozvaní na narozeninovou party neodmítáme. Ochutnáváme Marocké sladkosti a zapíjíme skvělým čajem.